11 mars 2009

Ont, dräktighet och snö

Nu börjar lilla Wilda Hilda att lägga ut lite om magen :) Börjar snart vara dax att öka fodergivan undan för undan. Hon är fortfarande väldigt fostrande mot Alisma. Hon fostrar henne med järn-tass. Hon får inte rusa ut före henne i dörren, inte springa runt och rusa ute, absolut inte bita henne i hasorna :) det är mycket som den lilla busungen Alisma inte får göra nu när Wilda nog är dräktig. Det är bara bra att hon får sig lite hutningar, Boston är så snäll när de leker att han inte säger ifrån till henne, knappt ens när det gör riktigt ont på honom. Han bara står ut med henne.
Wilda följer väldigt gärna med ut på joggingturer fortfarande men det är inte riktigt lika mycket framåt längre och så blir hon lite flåsigare än tidigare.
I förrgår var jag ute och sprang med Zelda i Mjölby när Mirjami red. Efter turen kände jag lite i höger höft/ljumske, inte så mycket men lite som om jag sträckt mig eller nåt. Natten när jag jobbade kände jag oxå i höften/ljumsken när jag skulle resa mig när jag suttit en stund. När jag vaknade tisdag morgon var det som innan men sen gick det över och jag gav mig ut på en ny jogging tur, skulle bara ta en kort ca 4,4km. Det kändes lite när jag var kall, sen gick det över...trodde jag, när jag hade ca 500m kvar hem kunde fag inte springa, det gjorde så ont :( hela kvällen igår var hemskt, om jag så bara satt en liten stund så var det så att benet inte bar när jag skulle resa mig. Idag känns det inte riktigt lika mycket så nu får jag verkligen hålla mig i skinnet tills det blir bra så att jag kan fortsätta träna inför blodomloppet 28/5 ja jag har tänkt att ställa upp i 10km :) måste försöka ha lite mål att nå upp till, så att jag verkligen kan hänga i och fortsätta löpträna. Jag har inte sprungit en mil på tid sen jag gick i skolan tror jag :O så det är väl dax nu *S* Ska försöka satsa på en timme knappt i tid (samma som jag sprang på i skolan) Då har jag utrymme för att gå bitvis om det skulle vara tungt den dagen :) Vissa dagar går jätte lätt att springa ca 7-8km andra dagar är 3km jobbigt som f-n. Ska försöka hitta en tur på landsväg som är ca en mil för att pressa psyket lite...det är ju bara så jobbigt att springa på en rak landsväg...tacka vet jag skogen och smala stigar, vilda djur och fågelkvitter.

Nej nu ska jag koka mig lite kaffe och sen sätta mig på altanen i en filt och lyssna på fåglarna och njuta av solen och den rena gnistrande snön som kom i natt och titta på mina vackra hundar som busar i snön ;)

kram kram

Inga kommentarer: