24 mars 2009

Från vår till vinter

Nu har det kommit ett ganska rejält bakslag i vårvädret. Igår var det ett par cm snö när vi vaknade men det smälte så fint och snabbt undan under dagen. Idag är det nästan 10cm snö! Gnistrande vackert men ack så kallt i blåsten. Vi såg i går kväll redan att det snöade kraftigt när vi släppte ut vofsarna för nattekissen men det var ändå snopet att det kom så mycket. Alisma och Boston tycker visserligen att det är kanon skoj, de drar järnet ute, rullar runt, jagar varandra, gräver fram alla översnöade leksaker osv. osv. Wilda tycker det är kallt hon ligger gärna inne i stugvärmen och myser, Zelda är nånstans mittemellan kan vara med och busa en stund men sen vill hon in :) mattes lilla vovve...

Önskar jag snabbt kunde bli bra i min ljumske så vi är redo för viltspår så snart snön försvinner men som det är nu så kan jag inte gå ut och lägga spår än mindre gå dem med hund :( om det inte snart ger sig så måste jag även säga ifrån min plats på agilitykursen med Zelda. Prova på kursen med Alisma börjar inte förrns i maj så det kan kanske gå. Att spinga milen på blodomloppet är inte att tänka på, kanske 5km om jag blir bra snart så jag kan börja löpträna igen... När man äntligen har en plan för sin tränig och MOTIVATION så blir det så här. Typiskt...

Nu ska jag sätta mig på altanen och njuta av solen en stund, inbäddad i filtar med en kopp te. SKÖNT! I natt ska jag jobba igen.

Ha de gott alla vänner

Inga kommentarer: