05 mars 2009

Löprunda

Idag skulle jag ut och promenera tänkte jag när jag gav mig ut i diset men det blev en 7-8km löprunda istället. Första 2.1km blev snabbjobb, *pust* sen promenera en bit i slasket så jag inte skulle bryta benen av mig :O sen jogga ett par km, en bit lite snabbare, sen gå igen och sista 500m snabbjobb. Nu efter dusch och lunch känns det lite mört så snart ska jag lägga mig på min nyinköpta spikmattan! Har provat den två gånger redan och iaf medan man ligger på den så känner man att cirkulationen ökar....vass är den oxå ;)Hoppas att med hjälp av motion, massage och spikmattan ska värken mellan skuldrorna lindras...vore ju skönt att ibland vara helt smärtfri :)men det är väl för mycket att hoppas på. Sen vore det ett stort plus om jag lyckades att gå ner 10kg med motionen oxå. Det har ju plockat på lite nu när jag slutade röka vilket snart är 5 månader sen. Hurra för mig! Jag känner mig jätte duktig och stolt den här gången :D som det känns nu kommer jag kunna hålla det den här gången bara jag inte tror att jag ska kunna bara ta "ett bloss" för det kommer jag inte kunna, då är det kanske kört igen.

Utmaningen jag fick av Helena var ju lite klurig men det är kul att läsa allas svar :D

Nej nu ska jag lägga mig på spikmattan en stund sen är det en "plocka bajsrunda" :) på tomten som gäller.

Ha det gott alla vänner och alla andra med för den delen

kram Pia

Inga kommentarer: