11 juli 2012

½ dag kvar på jobbet :)


Nu är det bara en halv dag kvar på jobbet sen är det semester. De här sista veckorna har gått fort (fast inte idag…). Dagarna bara springer iväg, mycket på jobbet som skulle behöva bli klart men som inte riktigt hinns med när dagarna blir splittrade men kul är det J. I morgon blir det nog mest städ på kontoret så att man hittar skrivbordet, skönt när det är gjort och skönt när man kommer tillbaka och det är någorlunda rent på bordet.Tyvärr har jag haft lite huvudvärk senaste dagarna igen några dagar mer än lovligt…. Troligen är det för all åska som ligger och lurar i luften hela tiden. Tänk om det kunde bli stabilt väder snart.

Jag har hunnit med att träna lite på gymmet för att rehabilitera min höft. Eller rättare sagt hålla igång med annat än promenader och löpning då de inte funkar på grund av inflammationen. Jag har rott i roddmaskinen och testat ett nytt spinning pass. Både ock var ok, rodden bättre för höften. Både måndag och tisdag har jag cyklat till Fornåsa och bussen och det känns helt ok. Det känns bra precis efter när man är varm men när man sitter still och blir kall och stel gör det ont. Jag försöker stretcha minst tre gånger om dagen ordentligt och däremellan lite grann. Skam den som ger sig. Det ska bli bra, fort! Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna springa i Malmö i slutet på september. Just nu känns det väldigt avlägset men det blir nog bra. Ska försöka att simträna lite med om det är tillräckligt varmt i älven i Finland. Det kan ju hända att det inte är de om det inte har varit varmt i Ryssland vill säga för då är vattnet varmt. Hoppas på strålande sol och varma vindar under semestern
J

Igår kväll var jag med Mirjami till stallet för Zandie hade trasslat massor när hon skulle sitta upp tidigare under dagen så nu red hon bara en kort sväng och vi tränade på att stå vid pallen, stilla! Jag tror att hon också behöver en längre sammanhängande vila innan vinterns ridhusträningar drar igång. Medan Mirja pysslade med hästen passade jag på att köra ut allt bös ur boxarna och sopa ur dom så att det går att börja blöta upp boxarna och skura hela stallet. Det skulle A och C göra medan vi är på semester och inga hästar kommer in i stallet. Det ska bli så skönt när det är klart inför vintern. Vi får väl se om vi får plats där i vinter…ska börja fråga runt lite om stallplatser i stallen runt ikring ifall att… nackdelen är att alla stallen är längre bort från ridhuset så det blir betydligt knöligare att ta sig dit i vinter mörkret L
Just nu är det lite bete i hagen vilket är kanon bra för båda hästarna som går där. Inga fångkänningar alls. Hoppas hon håller sig lika smärt och fin resten av sommaren och året. Skulle behöva på allvar försöka få tag på ett parti fjolårshö till henne åtminstone till första delen av stallperioden men helst magert hö för hela vintern + bra halm.
Nu är det snart dax att åka till stallet med Mirjami igen men väntar just nu på att hundvakten/husvakten ska komma en sväng

Tjingeling

Inga kommentarer: