21 september 2010

Springer cup mm

Nu har årets springer cup gått av stapeln. Det blev totalt 18 hundar anmälda varav 6 var valpar. Det mesta var redan klart dagen innan men mycket återstod att göra på stora dagen D. I år gick Springer Cup här hemma i Lilla Blidkulla. Kanonbra för min del som har varit ganska uppskruvad en längre tid och jobbat lååånga dagar i flera veckor. Nu kunde jag ha marktjänsten innifrån mitt eget kök och bara gå ut och mingla med folk emellanåt. Jag hade ju avbokat ett styrelsemöte i Stockholm för jag kände att det blir alldeles för mycket att vara borta hela helgen med långa dagar.
Våra egna hundar fick nog en smärre chock när hela trädgården var full med bilar och hundar hela dagen :) men mina fyrbenta hjärtan skötte sig alldeles utmärkt när folk kom in för att låna toan.
Lilla Betty fick debutera i en alldeles tom ring när alla andra var på vattenprovet i Vinbergasjön. Vi övade att springa runt, passera placeringshundarna och ställa upp framför domartältet. Duktiga lilla tjej.
Jag tror att alla var ganska nöjda med dagen och det stora prisbordet och inte minst med sina egna prestationer under dagen. Kanon jobbat alla som var med!
På sätt och vis önskar jag att jag hade kunnat vara med och titta på både vatten och fält men det var nog ganska bra för mig att bara vara hemma.
Mirjami var med och ställde Wilda i öppenklassen och Vilja i valpklass 2. Hon lyckades med bedriften att visa båda hundarna till BIM och det i en stil som verkligen gör en mamma stolt. Mycket beröm fick hon av domaren Anette Erlandsson kennel Trollängen för sitt handlag med hundarna. "Tår i ögat på mig".
Grattis till alla placeringar på Springer Cup för alla deltagare och kanon kul att så många ställde upp även på jaktdelen!
Välkomna åter nästa år samma datum och välkomna ni som bor i Östergötland för samträningar för nästa års springer cup och eller bara trevlig samvaro. Hör av er till mig om ni har funderingar och önskemål.

Vi kommer att ha en springerträff den 17/10 i Vidingsjö med promenad, korvgrillning och lite annat.

Nej nu ska jag försöka orka med att skjutsa mina duktiga tjejer till Skänninge och Mjölby för fotbollsträning (Mirjami) och bågskytte (Hanna). Jag har ju lyckats bli smittad av en elak förkylningsbacill som gör att näsan rinner och halsen svider och huvudet värker. Jag vägrar ta tabletter för då kan jag inte bara ta det lugnt utan kommer göra allt det där jag inte hinner med i vanliga fall en vardag...Pia i ett nötskal.. men nu ska jag försöka vila så mycket jag kan så jag snabbt blir frisk igen.

Många kramar till er alla där ute.

Inga kommentarer: