05 september 2010

Skärpning

Nu tror jag det får bli lite skärpning på mig med uppdateringarna. Det har igen gått över två månader sen jag bloggade...men jag får väl skylla på att det har varit ganska intensiva månader med mycket som har hänt. Och framför allt att jag har jobbat ganska mycket medans resten av familjen har haft sommarlov och semester.
Sen senast på utställningsfronten så har vi varit i Askersund där skulle vi haft med oss Boston, Mona och Vilja och på söndagen även Wilda. Men vi fick stryka alla pga fuktexem efter den ovanligt varma och fuktiga sommaren.
Däremot var Therese och Ida där med raringen Selma som gjorde utställningsdebut på lördagens internationella utställning. Jag är jätte nöjd med hennes resultat att ha blivit placerad i hård konkurrens trots ingen ringvana och tassarna mer i luften än på marken :)På söndagen blev hon oxå placerad när Therese visade henne själv på Springer Mellansveriges Open Show. Kanon bra!
Nästa utställning vi var på var i Norrköping. När och bra man behöver inte gå upp i ottan. Där var Boston, Mona och Vilja med och där lyckades hjärtat Vilja bästa genom att slå alla valparna och bli BIR valp! Underbart Ulla! I BIS finalen däremot åkte vi ut men jag är mer än nöjd :) Boston placerade sig som 5:a bästa hane och Mona placerade sig som 5:a i öppenklassen visserligen utan Ck men vi är nöjda då hon under en tid inte riktigt velat visa sig i ringen.
Och inte minst så har vi utökat vår hundflock med en nykomling...
Windcraft Extoling Elegance flyttade in till oss den 30/8. En riktig liten tuffing som inte låter sig skrämmas allt för lätt. Hon är gudomligt söt med sin ganska vita färg, mörk leverfärg och ljusa tan tecken... ser verkligen lovande ut med bra vinklar just nu iaf och kanon rörelser.
Igår var vi till Skånelaholm i Stockholm för att Lars och Boston skulle få öva på jakt på Östra Cup. Resultatet blev lysande iallafall i utställningsdelen för dom :) Mina vackra killar lyckades med bravur. Först blev de 1:a i öppenklassen med Hp sen blev de 1:a bästa hane och i BIR/BIM trodde jag nästan att den kanon läckra juniortiken fråån Mountjoy skulle slå honom men hon orkade inte i slutet så Boston knep BIRet! I vatten delen blev oston het i skottet och missade totalt nedslagsplatsen när han vände sig mot skytten så han som brukar vara helt tokig i att bada gick bara ut till magen i vattnet :( skrutt hund...på fält delen lyckades de bättre med ett bra sökmönster ooch bra fart och med kritiken trevlig hund och ekipage med bra lydnad!
Vad gjorde då jag igår. Jo jag satt hela dagen utanför ringen, gick runt och minglade med folk och lät alla bli helt charmade av lilla Betty. Vilken liten valp...helt oberörd av alla hundar allt folk och inte minst alla skott. Det ska startas i tid. Vilken charmör! Kan ju sägas att dagen var lång igår. Vi klev upp 03:30 och kom i säng 01:30 efter att ha mellanlandat i Nyköping hos Farmor och Lasse för lite flytthjälp och fyllt släpet med grejer som skulle med hit...oj oj det var inte lätt att hålla sig vaken hela vägen men var tvungen för att inte Lars oxå skulle somna.
Idag är känslan som efter en ordentlig fest, trött och sliten.
Nu när vädret är så fint behöver gräset klippas och det skulle verkligen behöva trimmas. Och så måste jag packa för några dagars jobb på annan ort. Ska försöka vila upp mig och samla lite energi. Sen måste jag försöka att inte jobba 50 timmars veckor framöver...blir lite slitsamt. Men man försöker ju passa på när det passar och vädret är ok för att vara i fält hela dagar. Snart kommer ju mörkret smygandes...vilket redan märks tydligt både på morgonen och kvällen...fast det är ju oxå mysigt när man kan börja tända en massa ljus inne.

Ha de gott, kram var rädda om er!

Inga kommentarer: