14 januari 2010

Då var det 3v kvar...

...av Zeldas dräktighet. Oj vad tiden går fort. Jag vet barnen tyckte det skulle vara såååå långt att vänta i ca 9 v på att valparna ska födas men nu är det snart dax. Magen den växer så det knakar. Jag kan inte komma ihåg att hon skulle varit så här stor så tidigt förra gången :O Men magen hindrar henne inte ifrån att fara som en stolle på promenaderna det går bara lite långsammare eller ganska mycket långsammare :D
Jag ska försöka ta lite nya bilder på henne. Hon ska få bli trimmad till veckan och då bli ganska rejält nerklippt. Alla hundarna ska få bada å bli trimmade. Speciellt Alisma å Boston som ska till Strömsholm nästa helg. Just nu är det ganska skitiga för de har fått märgben att gnaga på ganska ofta senaste tiden...det är så lugnt inne då? Förutom om någon skulle råka titta på Zeldas ben...då morras det ganska ljudligt om inte första morret avskräcker tjuvtittaren :D

Jag hoppas verkligen att jag ska hinna bli frisk till nästa helg. Jag har åkt på en rejäl förkylning med en helt igentäppt näsa just nu, lite feber tof och huvudvärk. Det halsonda gav med sig på ett dygn nu är det bara näsan kvar och matthet. Tur att jag är långledig just nu, inte kul att gå på jobbet å nysa å snörvla hela tiden eller frysa för den delen.

Nu har den rejäla kylan gett med sig här i Östergötland. Idag när jag vaknade var det bara -3 grader så nu blir man genomsvettig när man är ute. Det är stor skillnad mot förra veckan då det var dryga -20 grader. Jag trivs iof bra med kylan oxå. Det finns kläder så man kan klä på sig. Värst är det när vatten börjar frysa eller bilar fryser sönder. Men det är så otroligt vackert med all frosten och gnistrandet i snön. Soliga dagar med klar hög luft...finns det nåt vackrare :) Jag blir så lycklig och glad när det är vackert ute. Det är verkligen balsam för själen.
Nej nu ska jag gå ut å hugga lite ved så det finns tändved tills i morgonbitti och ved upphugget till resten av dagen.

Var rädda om varandra
kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra för valpar :) Säg till om du är kaffesugen någon gång när de är födda...... Jag kommer gärna o dricker kaffe :P
Kramar Anna Larsson

Pia sa...

Det ska jag göra Anna :)Jag slår en signal eller så träffs vi ju på kursen fast inte idag 21/1 jag ska jobba natten så jag behöver sova lite å så var den ju senarelagd idag...
Kram kram