27 december 2009

Vit jul men oxå en stor sorg.

Äntligen har vi haft en vit jul med massor av snö och även kyla. Hundarna tycker det är skoj med snön men så länge vi inte är ute är inte heller dom ute...men det är så skönt med rena hundar :)
Vi hade besök av min mor och far från dan före doppare dan till juldagen. På julaftonen kom även Lars mamma och Lasse så vi var 9 st runt julbordet. Det var jätte kul att alla kunde komma.
Jag tror vi alla fick paket som vi önskat oss. Allt från kläder, presentkort,pilbåge, bågskytte saker, pengar osv. Jag fick min önskade spikkudde :)
Vi bastade julbastu och rullade oss i snön, åt och drack en massa gott och hade det jätte trevligt. På förmiddagen var Mirjami, Anna och jag ute en sväng med pållarna. Det blev mest en skritt tur för det var så halt.

På juldagen åkte mamma å pappa hem det kändes inte helt ok för de hade husvagnen med sig o det var snöyra men de kom hem som de skulle...
Värre var det för min kusins man i Finland...han kom aldrig hem igen...han omkom i en krock med en lastbil på juldagen han efterlämnade fru och två barn :(
Vi tänker på Er Paula, Janni och Jonathan (och även andra släktingar och vänner)och minns Johan med värme <3 Vi delar Er oerhörda sorg.

Var rädda om varandra där ute i världen man vet aldrig vad som väntar om hörnet...
kram

Inga kommentarer: