14 december 2009

HUND2009

Vilken dag det var igår :) Upp klockan 4.00 för att fara i väg till Stockholm på hundutställning. Vi har varit där en gång och tittat på stora stockholm men aldrig ställt. Vi kom i väg runt 5.45 i lite lätt snöfall. Boston var den enda som skulle med den här gången då vi tyckte att ungtikarna skulle nog uppleva miljön lite väl bullrig och stressande med hala golv. Så det var Lars, jag , Hanna och Boston som for iväg i ottan. Mirjami och Jonathan var redan hos Farmor å Lasse i Nyköping där vi skulle lämna av även Hanna på vägen upp.
Vi var framme på Älvsjö mässan runt halv nio och fick en skaplig parkering. Eftersom vi bara hade en hund så var det heller inte så mycket packning som skulle transporteras, vilket var jätte skönt.
Framme vid ringen satte vi oss med Birgitta och Maria från Hornötorpets kennel och även Linda som har Nova. Frukosten avnjöts med kaffe och sen började tikringens bedömningar. Först ut var lilla Boston dottern Linn som placerade sig på reserv platsen i juniorklassen, sen kom Alice på samma plats men i unghundsklassen, sen kom Ini på 4:e plats i öppenklassen sist ut bland tikarna var Nova i chapionklassen om jag inte minns fel kom även hon på reservplats.
När det var dags för hanarna hade jag hunnit bli lite nervös...det var ettag sen jag var det men nu fladdrade lite i maggropen :)
I öppenklassen var det 7 hanar, inget stort start fält men hård konkurens. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att vi skulle placera oss som nummer 1 med CK! Ännu mindre att vi skulle placera oss i bästa hane.
När domaren började klämma och känna och vi fick springa varv på varv då trodde jag vi skulle bli avtackade....MEN vi blev kvar bland de fem bästa!!! Och när jag tittade noggrannare på dem framför så insåg jag till slut att vi skulle få vårt 2:a CERT!!! Vilken härlig dag det blev!

Ännu bättre blev det när vi började duka upp för knytiset som Lena från Lelicas kennel tagit initiativet till. Det blev verkligen lyckat! Det tycker jag och jag tror fler med mig att vi ska göra om fler gånger. Tack Lena!
Tack alla för de hjärtliga gratulationerna till Bostons andra CERT!

Tack å god natt!

Inga kommentarer: