07 november 2009

Ridit en sväng...

...har Mirjami och jag gjort idag. Det var varmt ca +7 och mulet. Idag var det likadant som sist när vi red.. hmmm jag fick kliva av och leda Jonny förbi husen där de tycker att det bor spöken eller värsting monster :O de bara vägrar att gå förbi :( Sen var resten av turen inget ??? Inte en gång de stannade för att trilskas utan bara knatade på kanon bra.

Vi rejsade lite på travbanan, skogsvägen och grusvägen på väg hem :D Mirjami började hojta att jag skulle stanna så jag trodde hon höll på att åka ev eller nåt men det var bara det att bakom Jonny så regnade det lera och småsten :) :) Vi ska försöka hinna med att komma ut en sväng i morgon oxå det är verkligen balsam för själen att komma ut.

Jag har oxå hunnit med att trimma två av hundarna och skulle behöva ta en till idag. Alisma väntar jag med till nästa söndag så behöver jag inte trimma henne två gånger. Hon och Mona ska vi ställa i Åtvidaberg på deras inofficiella utställning den 21/11. Det blir Ulla och jag som åker. Ska bli trevligt! Jag kan tänka mig att Mirjami vill med oxå men de andra är nog hemma.

Nu ska vi ära fruktsallad som Hanna 10år har gjort iordning :D

Jo en sak till måste jag ju berätta. I torsdags när Lars och jag kom hem från jägarexamens kursen så stod alla tre barnen i köket och hade dukat, tänt ljus och lagat kvällsmat till oss :D kan det bli bättre. Det var så att man fick en tår i ögat för att man blev så stolt över barnen. Vilka små juveler. Älskar Er alla så mycket <3

Ha en trevlig lördagkväll! Glöm inte att kramas!

Inga kommentarer: