01 november 2009

Härlig dag

Idag skulle jag vara lite stallskötare åt Annas hästar, där Mirjami och jag rider. Hon skulle på party igår så jag skulle ut å fodra och släppa ut. Jag hade satt klockan på 8.00 men vaknade ca 6.30??? Av att det var trångt som skrutt i sängen... :O Alisma som låg raklång bakom min rygg, Wilda vid ryggslutet och Boston med mig som kudde i knävecken...och jag låg längst ut på sängkanten..hmm...det var bara att maka sig upp för att åka till stallet och fodra och släppa ut.
När jag kommer ut så är det strålande blå himmel, några minusgrader och helt vindstilla :) bestämmer mig för att rida ut ensam i skogen då Mirjami sov över hos en kompis i Motala. Klockan 8.00 skrittar vi i väg i diset...jag och Jonny, helt tyst bara klappret av hovar mot asfalten. Sen pang! Nån är ute och jagar. Tänker att nu kommer det säkert vara fler jägare ute i skogen men inte eller så lyckades dom hålla sig så väl dolda men alla jakt torn jag passerade var öde :)
Ett par gånger försökte Jonny vända sig hemåt men insåg rätt snart att det var ingen idé att tjafsa för jag hade bestämt mig att vi skulle njuta av morgonen i skogen :D och det gjorde vi.
Vilken underbar morgonritt det var!
Tack Anna för att jag/vi får låna dina underbara hästar och skutta runt i skogen och på vägar och på banan. Kram till Dig!

Igår var Mirjami och Zelda på sin första agility tävling. De var till Motala och hoppade späkhoppet. 2 x öppen agility och 1 x öppen hopp. De diskade ut sig i varje klass men Zelda hade ändå skött sig bra efter första rundan så Mirjami var jätte nöjd och vill gärna fortsätta tävla henne :D Kul! Så nu ska vi anmäla till fler inoff tävlingar så de får lite rutin. Nästa blir Linköpings HU Husses adventshopp om vi kommer med.
Jag vill så gärna följa med och titta men det är nog ingen idé förns de har hoppat ettag. Zelda är ju lite mattig så det är bäst att jag inte finns i närheten. Lars får nöjet att titta på vår duktiga dotter och hund.

Här är Zelda och Mirjami i full gång :)




Här är Tina Karlsson i full action med sin



Nej nu ska jag inte sitta här mer utan ta och lägga mig i soffan igen med en bra bok. Har precis kollat på filmen "män som hatar kvinnor" den var bra trots att jag läst böckerna.

Var rädda om varann i höstmörkret.

Inga kommentarer: