04 augusti 2009

Aja baja

---- Original-​meddelande ----
Från: <x46763397563@3mail.se>
Skickat: 3 aug 2009 22:01 +00:00
Till: <pia59.lillablidkulla.se@blogger.com>
Ämne: Aja baja

Fy så slarvig jag är på att uppdatera både hemsidan och bloggen just nu. Har bara inte haft tid och lust. Det går hunnits med en hel del hemma den här sommaren. Lars har satt upp en hundgård, inte helt klar än med nät men nästan sen har vi inte plockat bort alla stenar så den är ganska stenig och kuperad men tanken är att det ska plockas bort allt eftersom. :-) Nu är nya vedboden nästan klar oxå ;-) i den gamla ska det gjutas betong höjt och bli bod/garage till mc, kross, gräsklippare mm. Bakom där de står idag ska det bli renoverat och isolerat hundhus. Idag har jag varit ute med varje hund och cyklat ca 4,5km samt en tur på 6km för att möta Hanna som cyklade hem från en kompis :) tja om jag kommer kunna gå i morgon? Har oxå hunnit med att bada alla hundarna, dammsuga och skura köket :D det där med städning det går jag verkligen prioriterat bort i sommar :o dammråttorna börjar vara rejält stora :o snart måste jag ta itu med städning ordentligt men när solen skiner så har jag verkligen ingen lust att vara inne. Nu har jag börjat nedräkningen tills det är dax att börja på länsstyrelsen :-) jag börjar samtidigt som barnen börjar skolan igen den 17 augusti ska verkligen bli kul att komma tillbaka. Så nu hoppas jag på en vacker höst med många fina höstdagar utan regn;) Onsdag och torsdag den här veckan förvandlas lilla Skänninge till en oigenkännlig marknadsplats. Skänningemarken tror jag är sveriges näst största marken! Vi brukar gå en sväng varje år och köpa gurka och bröd iaf ;) kanske tar med Alisma en sväng och går i utkanten för träningsskull. Nyttigt med lite folksamlingsträning. Uppdateringar kommer komma på hemsidan och framför allt valp planer. Jag hoppas Zelda kommer löpa i november och paras med Boston då. Eller om det blir Wilda och Boston i februari/mars, vet inte riktigt än. När det är bestämt kommer det ut på hemsidan. Nej nu ska jag läsa en stund. Ha det gott alla vänner och var rädda om varandra kram i sommar mörkret :)

Inga kommentarer: