24 juni 2009

Stressigt

Oj oj vad den här dagen började stressigt...skulle vara i Motala på djurkliniken klockan 08.00 med Alisma för blodprovstagning och höftledsröntgen. Vaknar med ett ryck och inser att min mobil ännu en gång har stendött under natten och inte ringt... Lars hade bråttom och var trött i morse så han väckte mig inte heller...vaknade 07.35 och det tar ca 15-20min att köra in, men vi hann vi var på plats 08.00. Jag hade med mig Wilda så hon och jag åkte till OK och köpte lite yougurt och en stor kaffe sen åkte vi tillbaka och gick ner på Vätterns strand och tränade lite klicker. Sitt, stå, ligg + alla med omvänt lockande, target-framtassar på och fotgående med ögonkontakt, vi har oxå börjat med lite skall, ruska på sig och dansa kan hon sen tidigare. Det gick förvånansvärt bra med all den störning som var med folk som cyklade förbi, gick, åkte inlines samt hundar som kom förbi. Gäss som gått på stranden...luktade väldigt gott :) när vi hade tränat en liten stund tog vi oss ett dopp...det var verkligen jätte skönt sen blev Wilda ännu mer på alerten för att träna ;)
När vi gick tillbaka till kliniken såg det ut som om jag kissat ner mig med shorts som blivit blöta av bikinin :D men men är det sommar så är det :)
Alisma var lite trött när vi kom för att hämta henne...
Nu är det bara att vänta i ca 1 vecka på blodprovsresultatet samt röntgenresultat.

Nej nu ska jag ut och njuta av solen en stund till

Inga kommentarer: