08 juli 2011

Snart en efterlängtad semester!

Det är verkligen nåt som är efterlängtat i år. Förra året hade jag bara 1v oh det börjar verkligen att kännas nu. Man är inte längre 20 trots att man ibland kan tro det...Nu har jag jobbat i 2,5månade på nya jobbet med massor av nytt. Det är kanon kul med nya saker men det tar tid att lära sig när det är flera saker samtidigt man jobbar med. En hel del långa dagar har det blivit senast i onsdgs blev det en riiiktigt lång dag, 14 timmar på jobbet och på det 1,5timmar resa fram och tillbaka..så ni kan ju gissa hur trött jag var. Trött har jag ändå verligen varit på kvällarna så det räcker men dagarna räcker inte till...det är så mycket jag skulle vilja göra.
Det var så länge sen jag bloggade så jag vet inte riktigt vad allt som hänt sen sist. Norrköping och Club Show är avklarade med varierat resultat, Gränna blev det bättre resultat för alla som var med men hu vad det regnade...allt stod under vatten på söndagen :O
Midsommar firande på ön Broken har vi hunnit med och då var alla dogsen på hunddagis. De stora tyckte nog det var ok men Betty blev lite stressad av det :( Så nu har vi fixat det så bra att vi kommer ha en som bor här när vi är på semester så hundarna får vara kvar i sin invanda miljö :) Det kommer bli så bra tror jag.
Det höll jag ju på att glömma Mys har varit på trimbesök med sin familj. Han har blivit en stor kille med massor av fart :) Men han var verkligen en gänglig junior. Oj så jan fjäskade för mamma Zelda och pappa Boston. Pytte hon hade precis börjat löpa så hon var mycket intressant...vilket hon inte riktigt uppskattade :)
Sen har vi ju oxå bestämt att Mirjami ska få låna en c-ponny som vi ska ha hos A. Det ska bli så sönt att börja vara i stallet lite mer igen. Ska hjälpa till med lite av varje men oxå försöka sätta igång en kuse. Hoppas att det blir bra så vi får många härliga ridturer Mirjami och jag.
Nu i helgen hoppas jag på strålande väder...vilket jag tror att jag verkligen får hoppas på när man kollar prognosen så jag kan ligga som en padda på gräsmattan och göra just ingenting. Det är nåt jag behöver och vill kunna göra. Det är en konst att kunna slappa och koppla av. Och det är inget jag har kunskap om men försöker att lära mig ;)Tillbaka till semesterplanerna så ska vi åka till Finland och fira älskade mormor som fyller 80 år samma dag som älskade sonen fyller 15. Jag längtar verkligen efter att komma till norra Karelen igen..det är så underbar natur, så lugnt och stilla. Vill att det ska vara strålande sol, 30grader varmt så jag bara kan njuta av värmen och ledigheten. Hoppas oxå på nån myggfri kväll...Men först ska vi ta oss dit ca 160 mil enkel resa då vi åker över Haparanda :)Fast jag har ju värmt upp...jag tror jag har suttit minst 60 mil bakom ratten den här veckan. När vi åker hem kommer vi åka färja så då är det bara 60mil till färjan ;)

Nä nu ska jag ta ett glas vitt och sätta mig framför tvn

So long! Kram alla vänner och grattis till alla kanon resultat i Paris!

Inga kommentarer: