11 juni 2010

Då har ännu en tid gått och..

...jag känner att jag blir bara sämre och sämre på att uppdatera hemsidan när facebook finns och man får ut information och nyheter så snabbt där.
Nu är det en vecka sen vårt hjärta Alisma flyttade till Arlöv. Sist vi hörde i från henne så var allt bara bra. Och så länge jag inte hör något annat så tar jag för givet att allt är ok. :)Vi saknar vår lilla skrutta men tror att hon har det jätte bra hos Patrik med familj. Ha det bra med din nya familj Alisma!
Så nu har vi bara lilla mystrollet Mys kvar :) vilken charmör han är! Ska försöka ta lite nya bilder på honom vad det lider och lägga ut på sidan. Eller så får han bli vår stallhund som Mirjami säger :) Fast tanken är väl att han ska säljas och vi ska införskaffa oss en liten tikvalp någonstans i från med bra stam och utseende men gärna oxå lite jakt så vi kan börja träna på allvar för grundprov och praktisk fågeljakt. Tips? Tar gärna emot tips på jaktmarker oxå som inte håller hutlösa priser. Följer gärna med ut och bara är med vid någon jakt :)

Just nu har vi både Zelda och Wilda som löper så Boston tycker livet är lite orättvist när han inte får vara med sina tjejer ;P och ffa just nu då Zelda höglöper... men nu blir det inga mer valpar just nu. Vem vet till vintern kanske det blir nya men då är det kanske Wilda hilda som får bli mamma. Inget är bestämt men funderar och funderar och funderar om det skulle kunna finnas någon lämplig kavaljer åt henne...Hon är ju så himla lyhörd och lättfostrad och arbetsvillig vår Wilda. Den 29/6 åker hon och Mirjami på Svensk hundungdoms riksläger i Ånnaboda 6 dagar det ska bli kul för dom. Bo hemmifrån nästan en vecka bara dom två med 61st tjejer till med tillhörande hundar :O.
Helgen den 3-4/7 kommer vi tillbringa i Rottneros med Boston, Mona och Vilja på utställning. Sen har vi anmält till Tvååker samma gäng hundar. Nu hoppas jag min fot ska bli helt återställd tills dess.

Nu har jag linkat omkring i 1½ vecka på min onda vänster fot som jag vrickade till ute på en joggingtur i skogen :( fy vad jag är trött på att skadas så snart jag börjar få upp flåset ordentligt och tycka att det är skönt och relativt lätt att ta sig ut på löprundor... idag är jag dessutom väldigt trött och har haft huvudvärk så jag gick faktiskt hem tidigare från jobbet idag.
Nästa vecka ska jag försöka vara ute i fält mån-ons hoppas bara vädret är bättre än i dag :O för jösses vad det har regnat. Jag tycker synd om studenterna i sina vita fina kläder och alla smyckade vagnar när det bara vräker ner vatten. Men de blev jätte glada av alla tutningar.
Grattis till Cornelia som har tagit studenten!

Ha en bra helg och sköt om er!
Många kramar till alla vänner och alla som jag känner :)

Inga kommentarer: