23 maj 2010

MH och spekulanter på vår ögonsten Alisma

Idag har Alisma och Mona genomfört ett MH på mjölby brukshundklubb. Alisma överraskade mig med att vara modigare än jag gissade på. Hon fick en 1a på skott. Hon var helt oberörd. När vi kom hem gick vi en promenad med resterande hundar på ca en timme. Det var skönt att komma ut i det vackra vädret. Vid tre kom ett par och tittade på Alisma och det var ett par som Alisma accepterade. De två föregående som varit och tittat på henne har knappt fått titta på henne. Hon har mest suttit bakom mig och vägrat att över huvudtaget hälsa på dem. Så det var jätte skönt att hon skötte sig. Jag hoppas att det kommer gå vägen. De kommer att lämna besked på torsdag. Usch vad definitivt det kommer att kännas då men jag tror att det kan bli hur bra som helst för henne. Hon kommer blomma upp och bli en helt annan hund tror jag.



Ha det gott och kram alla vänner.

Inga kommentarer: