01 mars 2010

Nu har valparna kommit igång med att äta

Nu har valparna kommit igång med att äta lite vanlig mat. Jag är helt imponerad av att se dem äta, att de så snabbt (efter en smakbit) förstås att det ska man äta. De har även fått in en vattenskål hos sig ;) det var spännande... Jag tror att alla har doppat tassarna och hela nosen. Allt det vackra vita som täckt Östergötland och hela sverige under en lång tid har tinat iaf här i Skänninge till en del. Nu kantas vägarna av en svart, blöt sörja. Det är med kluvna känslor man ser allt tina och sjunka ihop :( runt om i länet ser man altantak, magasin osv rasa av snömassorna. Fast just nu vräker det ner ny blötsnö. Hoppas det är skapligt i morgonbitti när jag ska åka hem.
Just nu är jag trött men snart drar arbetet igång och då brukar jag piggna till.
Sov gott alla vänner hörs mer en annan dag :)

Inga kommentarer: