19 juli 2009

Sista semesterdagen :(

Att fyra veckor kan gå så fort...jag tyckte det var nyss jag gick på semester men nu är det sista kvällen. Första 10-14 dagarna var kanon fina med mycket sol och bad :) barnen och jag cyklade till stranden så gott som dagligen. Sen har det varit varmt men ganska ostadigt väder med både sol och regn. Jag tror att det är idag det har regnat mest på hela semestern.

Jag ska verkligen inte klaga jag har njutit i massor av min semester men nu kommer ångesten över att börja jobba igen :( går på en fem nättersvecka i morgonkväll :O

På tisdag är det dax för Wildas och min klicker kurs igen vi övar på att nysa vilket går kanon bra, backa hon har svårt att förstå vad det är hon ska göra..., håll i, svårt med vissa saker medans andra går kanon bra, idag kom hon tex upp med en banan till mig när jag låg i soffan :) och häromkvällen bar hon en ciderburk till bastun :D, sitt, ligg, stå med omvänt lockande, "bli", läggande under gång, bakdelskontroll, kryp mm. Hon är så taggad när grejerna kommer fram det är kul att jobba med henne.

Nu har vi börjat planera för nya valpar... dels kombinationen Zelda och Boston till vintern 2009/2010 sen kanske det blir Alisma så småning om under 2010/2011 och jag tror att jag kanske har hittat en hane som kan tänkas passa... ska kika på honom i augusti :)gäller att vara ute i god tid och kika runt :)

Nej nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på en film med ett glas vitt :) och njuta av min sista semesterkväll!

So long!

Inga kommentarer: