08 maj 2011

Fullt med aktiviteter i helgen med härligt väder

Från att hela veckan varit kalltca+2-+12, blåsigt, ömsom regn och snö och sol blev det helt underbart i helgen, sol och +20. Det har varit så skönt att vara i solen men vissa i familjen har bränt sig ganska illa...att de inte lär sig...
Den här helgen har gått alldeles för fort men det beror nog på att jag kom hem så sent i fredags, lördagen var lite farande och söndagen har jag tillbringat på fotbolls match i Väderstad där Mirjami spelade. Tjejerna spelade riktigt bra och vann med 3-0 mot MAI. Så på grund av allt farande har det känts väldigt kort. Dessutom har jag varit väldigt trött efter en vecka med en del nytt och en del repetition på nya jobbet. Det är väldigt mycket som ska läras in :) det är himla kul när det blir lite annat oxå, inte bara kontroll.
Igår var jag ute på en 45 minuters joggingtur med alla hundarna det var himla skönt att komma ut för jag har inte varit ute och joggat på ca en vecka. I och för sig har jag ju cyklat till Fornåsa men det räknar jag inte riktigt även om det känns rejält i benen vissa dagar...Vi får se om jag orkar cykla hela veckan eller om jag nån dag åker med Lars till Mjölby och tar pendeln.
Idag har vi flyttat stängslet så tomten blev lite större och hundarna fick en kulle till att leka på, till deras glädje. Sen var Bosse här och flyttade stenarna från blivande hundgården så det blev jätte stort :O. Ett JÄTTE TACK! Du vet inte hur värdefullt det var. Så nu är det bara att köra på med att plocka sten, jämna till, lägga markduk, singel, måla nät sektioner osv. Hoppas att det kommer flyta på så jag får inviga nya trimstugan till hösten :)Ska bli så skönt när allt är klart. Visserligen kommer nog inte hundarna vara speciellt mycket i hundgården men det finns ändå en möjlighet att på ett enkelt sätt dela av dom när det är löptider.7
Just nu löper Wilda här så det är lite pyssel med att dela hundarna, snart kommer Zelda börja och sen kommer Betty igen :)Och ingen av dom ska ju paras i år. Nästa år planeras ju valpar igen. Kanske tom två kullar då både Vilja och Betty blir två år. Jag tror att jag har hittat en fästman till Vilja. Måste höra med ägaren om vi får äran att använda honom till henne. Betty vet jag inte än och dessutom har ju inte hon passerat nålsögonen än, vilket jag tror att hon kommer göra men man vet ju inte...
Ikväll var Mirjami och jag till stallet och pysslade lite med hästarna, en treåring och en fyraåring. Vi bara borstade av dom lite sen släppte vi ut dom igen och jag tror att de gärna hade varit inne men vi mockade och grejade lite innan vi åkte hem. På tisdag planerar vi att åka dit igen för lite mer pyssel. Kanske kunna lägga på sadel och börja vänja vid träns. Kanske gå en promenad med nån av dom och se om det går att gå ensam... bara det kan ju vara mycket läskigt :)Vi får se.

Nä nu är det dags att börja fundera på refrängen så man orkar upp i morgonbitti för att cykla till bussen. Hoppas att vinden mojnar för den är ganska frisk just nu.

Kram ha de gott alla vänner och var rädda om varandra

Inga kommentarer: